2012. december 8., szombat

Gyakori beszélgetés

Nyílt és őszinte ember vagyok. Gyakran kerülök új társaságokba, gyakran keresek új társaságokat. Nem emlékszem olyan esetre, hogy valakivel ne tudtam volna szót érteni. Ez persze nem azt jelenti, hogy mindenki mindig ugyanazon a véleményen van mint én, csupán sok gyakorlás árán (Gyakorlat teszi a mestert!) megtanultam, hogyan vitatkozzak úgy, hogy a vitapartneremmel mindvégig egyensúlyban maradhassunk. Mindenesetre most nem is erről szeretnék írni. A következő eszmefuttatásom gyakran előkerül beszélgetéseknél.
Előrebocsájtanám a vallásokkal kapcsolatban, hogy én úgy gondolom, nincs jó vagy rossz vallás, csupán olyan emberek akik jól vagy rosszul fogják fel az adott vallást. A legrosszabb ha egy vallási vezető fanatikus felfogását ráerőlteti híveire és megfertőzi eleve hibás gondolkodásával híveit. Véleményem szerint a vallás feladata, hogy gondolatainkkal, érzéseinkkel kapcsolatos kérdéseinkre választ adjon, nem pedig az, hogy megmondja, hogyan éljük az életünket. Ezen gondolatmenet alapján elítélem a térítő szándékát akármelyik vallásnak. Ez nem azt jelenti, hogy elítélem a térítő vallásokat, csupán, hogy ezen részletet kivenném belőlük.
Pár részlet ismerős lehet az első bejegyzésemből de most nem a három alapkő lesz a fő mondanivalóm.


Mondandóm ott kezdődik ahol először feltették nekem a kérdést: Miben hiszek? A válaszom akkor az volt amit nagyon sok embertől hallottam vissza ugyanezen kérdésre: Nem tudom pontosan. Nem hiszek Istenben, de hiszek valamiben. Nem hiszek egyik vallásban sem de mégis hiszek mindben. Úgy gondolom, hogy létezik valami... valami amit nevezzünk sorsnak, vagy véletlennek. Amiben én hiszek az valami megfoghatatlan és nem olyan konkrét, mint akármelyik vallás. Egy kimondatlan, nem meghatározott világkép amit saját képünkre alakíthatunk.


Ettől a pillanattól kezdve azt kerestem, miben is hiszek, mi áll a legközelebb ahhoz ahogyan én felfogom a világot. Kutatásom során sokat fejlődtem, sokat tapasztaltam. Mikor először rágtam végig magam a vallásokon, arra lettem figyelmes, hogy az összes vallás ugyanazon alapszik, mindegyiknek az eredete egy pontba mutat vissza. Pontosan ez az a pont ami segít felfogni, megérteni, jól értelmezni akármelyik vallást. Ez az Ősi vallás a föld minden pontján egyként volt jelen. Ez az európai törzsek vallása: a germán törzsek sámánjainak, a gall törzsek druidáinak, a magyar törzsek táltosainak, az indiánok, az afrikai törzsek sámánjainak tanításai. A tanítás ami fényt vetít az összes problémánkra, ami megvilágítja azt amit nem értünk. Ami megoldást hoz. A legfontosabb mégis mindebben az, hogy mielőtt még az internet, és bármiféle kommunikációs forma létrejött volna, mielőtt még tudtunk volna egymásról, létezett egy egységes erkölcsi, és gondolkodási forma ami egyensúlyban tartja az embereket. A Föld minden egyes pontján ugyanúgy!


Ekkor kezdtem el azt kutatni, hogy hogyan tűnhetett el egy ilyen erős, ilyen jól működő, ilyen egységes vallás. A válasz az erőszak volt. (ellenkezek minden olyan kijelentéssel ami azt állítja, hogy az ember eredendően rossz, vagy agresszív, ezt csupán az elkorcsosult értékrend és a beteg külvilág hozza ki belőlünk) Először Római felvette a kereszténységet. Majd rákényszeríti Európára. Ezután következnek a hódítások, gyarmatosítások, és a rabszolga-kereskedelem. Alig 1500 év alatt teljesen eltűnik minden ami az Ősi vallásra emlékeztetne bennünket. Fájó szívvel gondolok mindig az István a Király című rockoperára ami táltosaink lemészárlásának történetét meséli el. (Csupán erről a részletről sokan megfeledkeznek.)
Úgy gondolom, hogy ez annyira módszeresen folyik le a történelem során, hogy nem lehet véletlen. Létezhet egy erő ami tudatlanságunkat akarja? Én elképzelhetőnek tartom, mi több hiszek benne, túl sokszor szembesülök azzal, hogy a tömegek problémákat akarnak megoldani de egy erő ezt nem hagyja. Azt gondolom, hogy a kereszténység csupán egy eszköz volt arra, hogy elérjék azt ahol most tartunk. Persze ott az egyházszakadás ami arról szól, hogy az emberek foggal körömmel próbálnak valami tisztát teremteni még egy eleve hibás dologból is. Újfent kihangsúlyozom, hogy a vallás a felfogásban rejlik, nem áll szándékomban megsérteni senkit, csupán meglátásaimat és gondolataimat tárom elétek.


Végül is a Buddhizmus mellett döntöttem, hiszen ez áll legközelebb hozzám. A legtöbb tanításával egyet értek, de a kedvencem mégis az amelyik arra figyelmeztet, hogy neked saját a képedet kell megalkotnod, nem másokét követned.


Szerintem.

Nincsenek megjegyzések: